Gemenskapsdag 15 april 2018 klockan 11:00-14:00.
Mareep
Gå ut och spela tillsammans i dina lokala parker på Pokémon GOs gemenskapsdag.
För bara några timmar varje månad kan du stöta på en speciell Pokémon i naturen.
Under dessa tider finns det en chans att lära sig en tidigare oberoende rörelse för Pokémon,
så väl som att tjäna på någon gemenskapsdagbonus. Fira vad det innebär att vara en del av Pokémon GO-gruppen och få nya vänner på vägen.
Obs! Fast TMs och Charged TMs kommer inte att ge exklusiva drag under gemenskapsdagen.
För att lära sig det exklusiva draget måste du fånga eller utveckla den presenterade Pokémon under gemenskapens timmar.
Fira att Pokémon ursprungligen upptäcktes i Kanto-regionen.
Tränare
Upptäkten av den mytiska Pokémon Mew har lockat Pokémon som ursprungligen upptäcktes i Kanto-regionen.
Dessutom kommer vissa Pokémon som Aerodactyl och Snorlax att visas i Raid Battles över hela världen.
Du kommer stöta på och fånga fler Pokémon som ursprungligen upptäcktes i Kanto-regionen
och alla åtgärder kommer att belönas med dubbel godis.
Du kan få Pokémon som du inte ofta kan se, men du kan också få möjlighet att utveckla dess utvecklingar.
Firandet kommer vara 10 - 17 april 2018.
Ny raidboss Latias 2 april - 8 maj 2018.
Tränare
Den legendariska Pokémon Latias kommer att dyka upp i Raid Battles över Europa och Asien,
medan Latios kommer att dyka upp i Nordamerika, Sydamerika och Afrika.
Den 8 maj kommer Eon Pokémon att byta plats och kommer att vara tillgänglig fram till den 5 juni,
så att alla tränare får möjlighet att fånga båda.
Latias |
100% |
Normal |
1929 CP |
Väderbostad (Vind) |
2412 CP |
Latias kommer vara tillgänglig fram till den 8 maj 2018.
Hur vi byggde forskningsfunktionen.
Tränare
När vi utvecklade den nya Field Research och Special Research-funktionen som snart framträdde i Pokémon GO,
tänkte vi väldigt mycket på att skapa en mekanik som belönar användarna för att inte bara stöta på elaka Pokémon och upptäcka världen runt dem,
utan för att behärska unika aspekter av spelet. Vi vill se till att forskningsfunktionen tilltalar Pokémon GO-tränare i alla nivåer.
Under hela designprocessen fokuserade vi på idén om att forskningsuppgifter kunde rymma nästan vilken prospekteringsstil som helst.
Från spelare som ofta föredrar att gå på äventyr ensamma, till grupper som innehåller dussintals tränare och skulle sträcka sig i svårigheter för att ge en utmaning även för erfarna tränare.
Som ett resultat kommer du märka att många av dessa uppgifter fokuserar på skicklighet och körning snarare än beroende på slumpmässig chans.
Dessutom ville vi lägga till uppgifter som skulle hjälpa nyare tränare att lära sig nya färdigheter eller få ett värdefullt kunskapsområde för att hjälpa dem på deras Pokémon GO-resa.
Exempelvis utmanar en av uppgifterna tränaren att kasta tre Great Throws i rad.
Tränare som är nya i spelet kan ha utfört ett bra kasta en eller två gånger,
men de kanske inte vet hur man gör det konsekvent.
Uppgiften kan också utmana erfarna tränare att testa sina färdigheter.
En av våra favoritaspekter av att utforma den här funktionen är att forskning känns som ett kontinuerligt äventyr,
vilket ger utmärkt replayvärde med sitt varierade och utmanande system som erbjuder nya mål att uppnå.
Även tränare som tar samma väg varje dag när de spelar Pokémon GO kommer att hitta olika utmaningar eller mål att slutföra,
så ett bekant områden kan kännsas som nytt.
Vi ville också att belöningen skulle känna sig lämplig för utmaningen.
Enkla uppgifter som att spinna ett visst antal unika PokéStops eller fånga flera Pokémon kommer att ge användbara saker för att klara av en hårdare uppgift,
till exempel att kasta flera Great Throws i en rad. Borde kännas som en prestation som ger större belöning eller till och med chansen att stöta på en elusiv Pokémon.
En annan satsning vi fokuserade på var att forskningsuppgifterna borde vara grundade i Pokémon GOs värld och borde spela på vanliga teman.
Vi tog också chansen att återintroducera Professor Willow, som gav tränare första vägledning om Pokémon,
för att undervisa värdefulla lärdomar om världen. En Field Research-uppgift kan till exempel leda till ett möte med en kraftfull Pokémon.
Tematiska forskningsuppgifter bör kommunicera kärnkännedom om Pokémon, som typ av fördel eller Evolution, utan att kännas som en uttrycklig handledning.
Viktigast är att forskningsuppgifter är utformade för att vara roliga. Utforskning, skicklighets utmaningar och möte med Pokémon borde aldrig känna sig som en syssla,
så Field Research är utformad för att inte vara repetitiv eller långvarig. Tränare som föredrar en mer avslappnad takt kommer att hitta Field Research-uppgifter som är roliga och går att slutföra inom en 15 till 30 minuter,
medans de under dagens alla äventyr kommer att kunna ta på sig ett antal uppgifter med varierande krav och svårighetsgrader.
Forskning inom Pokémon GO har också en möjlighet att växa och förändras över tiden.
Vi fortsätter att undersöka sätt att göra forskning ännu mer gruppvänlig och att skapa övertygande historier som har viktiga insatser och tillfredsställande utbetalningar.
Mycket mer kommer att komma, och vi är glada över att tränare över hela världen ska spela.
Det är dags att genomföra viktig Pokémon forskning.
Tränare
En serie mystiska händelser inträffar över hela världen, och professor Willow söker tränare för att hjälpa honom att ta reda på om detta är kopplat till den mytiska Pokémon Mew.
Dessa forskningsuppgifter kommer att bli tillgängliga för tränare runt om i världen senare i veckan.
Det finns två olika typer av forskning som du kan bidra med: Fältforskning och Speciell forskning.
Samla in Field Research-uppgifter genom att snurra på PokéStops, vilket ger dig mål som bland annat att upptäcka och fånga viss Pokémon eller engagera sig i strider.
Speciell forskning kan begäras av professor Willow själv och tar dig på en resa för att göra viktiga upptäckter.
Båda typer av forskning erbjuder stora belöningar, inklusive en mängd användbara artiklar och till och med möten med vissa Pokémon.
Du kan slutföra så många forskningsuppgifter som du vill varje dag, vilket leder till en hel dag med äventyr.
Dessa uppgifter har också olika svårighetsgrad, så ju mer utmanande en forskningsuppgift är desto större blir belöningen som väntar på dig.
Du kan tjäna en stämpel per dag genom att slutföra minst en Field Research-uppgift, och när du får sju frimärken kan du uppnå ett genombrott i forskningen och få ännu större belöningar.
Du kan till och med få ett möte med en legendarisk Pokémon.
Forskningsuppgifter kommer att ge intressanta utmaningar som hjälper dig att bli bättre att upptäcka och fånga Pokémon.
Vi är glada att se dina bidrag till det spännande området Pokémon-forskning, och vi kan inte vänta med att höra om dina äventyr du har på vägen.